JOBBÖRSE
Team Leader Logistics (F/M/X)
Kennziffer: C-12-4729



Persönlich ♦ Partnerschaftlich ♦ Professionell
...so kümmern wir uns um IHREN nächsten Karriereschritt !
Die advanced engineering GmbH ist seit vielen Jahren erfolgreich darin, Fach- und Führungskräfte an mittelständische Unternehmen und Großkonzerne in den Bereichen Automobiltechnik und Fahrzeugtechnik sowie anderen technischen Branchen in München und Bayern zu vermitteln.
Mit unserer langjährigen Erfahrung in der Branche bringen wir Bewerber und Stellen zusammen, die perfekt zueinander passen. Unser Ziel ist es, Sie während des gesamten Bewerbungs- oder Rekrutierungsprozesses individuell und persönlich zu begleiten und Ihnen mit Rat und Tat zur Seite zu stehen. Lassen Sie uns gemeinsam den nächsten Schritt in Ihrer Karriere gehen.
Ihre Aufgaben:
- Be driven by “Safety Risk Prevention & Analyze” in your areas
- Define and apply the Safety “standards” & rules in accordance with our H&S Department
- Provide the Logistics Service requested by your Internal & External Customers
- Monitor and achieve your Logistics Activities through KPI’S
- Be focused on all deviations, Incident or Quality issues to be treated with the right tooling and methodologies
- Keep Accuracy datas in the system
- Maintain your machines in good shape and monitor their availabilities
- Design the best efficient flow from your docks to your warehouse
- Ensure the supply of the components on the production Lines
- Develop versatility/ polyvalence in the team to adapt it to customer needs
- Provide leadership and direction to your collaborators, to influence positively their behavior, to continuously improve their know-how and knowledge and to reinforce the message of ownership and responsibility
- Deploy Lean tooling in order to get Lean thinking
- Lead improvement actions to reduce customer claims
- Detect deviations, anticipate issues, identify the root-causes, define/ apply appropriate actions, and measure the progress, to reach the main targets.
Ihr Profil:
- Bachelor’s degree at least
- 3-5 years of experience in the same role.
- Knowledge in logistics, inventory and process control is mandatory.
- LEAN mindset and knowledge.
- Excellent analytical skills.
- Excellent communication skills, both written and verbal, in French; German and English are a strong asset.
- Effective ability to lead and direct others.
- Ability and willingness to uphold the Webasto Values
- Self-motivated and proactive at completing tasks in a timely manner.
....Zeit für einen Neustart - Komm in unser Team!
Interessiert?
Dann freuen wir uns über eine aussagekräftige Bewerbung inklusive Gehaltsvorstellung über unser Onlineportal:
JETZT BEWERBEN >